Prijzen: incl.excl.BTW
phone 0511-233155
format_list_bulleted Menu
check

Gratis verzending vanaf €225,-

check

Met keurmerk: topservice!

check

Meer dan 60 jaar ervaring

check

Achteraf betalen (via Billink)

webshop keurmerk
Home / 10 social media tips voor je winkel

10 social media tips voor je winkel

10  social media tips voor je winkel  

Sociale media. Ze zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ook als winkel laat je omzet liggen als je niet op Facebook, Tiktok en Instagram aanwezig bent. Want of je nu een knusse delicatessenwinkel runt of een drukke slagerij, je klanten zijn online. Ze zitten bij wijze van spreken klaar om van je te horen. 

      

Toch is het best wel moeilijk iedere keer iets nieuws te bedenken wat je kunt posten. En hoe kun je dat contact via sociale media inzetten om concrete verkopen te scoren?

In dit blog deel ik 10 creatieve en effectieve manieren om jouw winkel 'sociaal' op de kaart te zetten. Klaar om je omzet een flinke duw omhoog te geven?




1
Organiseer een Lucky Draw, waarbij klanten kans maken op prijzen door producten te kopen en de kassabon te delen op hun sociale media. Je kunt ook de winnaars hun aankoopbedrag teruggeven. 


2
Een nieuw perspectief op je sociale media brengt vaak veel verfrissing. Organiseer een take-over. Laat een collega een week lang je sociale media verzorgen. Je medewerker kan zijn of haar job dan een week in de kijker zetten. Spreek wel op voorhand een aantal duidelijke richtlijnen af, informeer over de plannen van de medewerker of kijk alle publicaties eerst na. 


3
Heb je een nieuw product in je assortiment? Laat de klant via een sneak preview eerst een stukje van je product zien op je website en sociale media, om alvast nieuwsgierig te maken. Een teaser. De dag later kom je met de lancering van het product op al je mediakanalen. Maak van de introductie een happening. Een nieuw eigen product is het perfecte ‘argument’ voor een feestje. Het zal niet alleen zorgen voor een succesvolle verkoop, de gehele verkoop krijgt een opkikker. 


        


4
Start een videodagboek en deel dit op je sociale kanalen, waarbij klanten elke dag (en dat één of twee week lang) een kijkje achter de schermen krijgen van je winkel. Geef ook een virtuele rondleiding.


5
Interview  op je sociale media een collega. Stel vragen als: waarom werk je in deze winkel, wat vind je leuk en minder leuk, wat zijn je favoriete producten, enz. Ook handig als je een vacature hebt. Zorg dat je het bericht dan de hashtag #vacature meegeeft


6
Creëer dagelijks interactie, door polls te houden of vragen te stellen over je assortiment of je winkel. Vraag klanten naar hun mening over producten, je etalage, je nieuwe bedrijfskleding, enz. Het kan echt van alles zijn. Interactie zorgt voor betrokkenheid.



Moedig klanten aan om foto's van hun aankopen te delen op social media. Bijvoorbeeld door er elke week of maand een wedstrijd 'mooiste foto' van te maken. Voeg een flyer toe bij elke aankoop waarbij je uitlegt hoe de actie werkt. Zorg voor een specifieke hashtag met de naam van jouw winkel erin. #slagerijdevries 
 

8
Houd elke vrijdag een ´Funny friday´ op je social media, maak een grappig filmpje in of buiten je zaak of vertel een grap of een grappige anekdote. Een lach doet het altijd goed, zéker vlak voor ´t weekend. Maak iets unieks en misschien ga je wel viral in jouw dorp of stad! 


9                                                                                                                                                                                                            Probeer via je sociale media op een grappige of ludieke manier te reageren op leuk plaatselijk of landelijk nieuws. En dit te koppelen aan je winkel of je team.  Voorbeeld: de lokale volleybalclub is kampioen geworden. Dan kun jij een korte video van je eigen team maken dat het winnende doelpunt viert


10
Een paar maand geleden een bericht op sociale media geplaatst waar positief en veel op werd gereageerd? Steek 'm in een nieuw jasje en gebruikt 'm nog eens. Je hoeft het wiel immers niet 2 keer uit te vinden (doe dit uiteraard niet te vaak). 


Vond je deze tips nuttig? Ik schreef meerdere e-books met nog veel meer tips die je omzet boosten en klanten aan je bindt.

Klik hieronder op het e-book van jouw branche en bestel. (Via mijn andere website succesmetjewinkel.nl)



                 


En uiteraard kun je ook e-books kopen op allesvoorverswinkels.nl.
(Hou dan wel rekening met het minimum orderbedrag.)

Succes met je socials!


 
      26-02-2025 10:18     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

Inschrijven nieuwsbrief
Sluiten
Aanmelden